NYTT TELTMERKE

I fjor ble over 150 års samlet erfaring med høykvalitets fjelltelt satt i arbeid. Resultatet er modellen Trollheimen, og med den introduserer vi også BARENTS som et nytt teltmerke fra Trøndelag.

Når Barents Outdoor AS nå lanserer sitt nye merke, gjøres det ut fra historiske lokaler for norsk teltproduksjon.

 - De første teltene kommer allerede i starten av juni, i god tid før sommerferien. Gjennom godt samarbeid med tidligere leverandører har vi vært i stand til å utvikle dette på relativt kort tid, sier Nora Juul Helliksen, datter av tidligere Helsport-eier Stein Helliksen og barnebarn av Helsport-gründer Arild Helliksen. Det er mange som har stilt opp for å hjelpe oss i gang.

BARENTS har samlet flere av veteranene som jobbet der tidligere. En av de er Kjell Østby, som har jobbet med utvikling av telt siden 1979, og trolig er en av de mest erfarne teltutviklerne i verden.

 - Jeg har mast litt om dette, og nå har vi fått utviklet Barents sine første to telt. Vi har jobbet med leverandører som jeg kjenner godt og har samarbeidet tett med i mange år.

Kjell var også produksjonssjef den tiden det var egen produksjon på Melhus, noe som kommer godt med for selskapet som planlegger sitt første norsk-produserte produkt allerede denne sesongen.

Når Barents lanserer telt, skal vi måle oss med konkurrentene på kvalitet fra første dag. Det første vi gjorde var å se på de vanligste reklamasjonene på telt, i tillegg til slitasje. Vi har startet i motsatt ende og egentlig jobbet litt «baklengs». Utviklingen av de nye teltene er basert på erfaringer i hele staben. De første teltene som er oppkalt etter Trollheimen, er for henholdsvis tre- og fire personer, og produktene skal selges både via egen nettside og i butikk.

Mer info: www.BarentsOutdoor.no